Jak obniżyć koszt pozyskania klienta?
• Koszt pozyskania klienta - co to jest?
• Jak obliczyć koszt pozyskania klienta?
• Koszt pozyskania klienta (CAC) a CPA
• Jak obniżyć koszt pozyskania klienta? 9 skutecznych strategii
• Jak obniżyć koszt pozyskania klienta? Podsumowanie
Pozyskiwanie klientów stanowi kluczowy element strategii biznesowej każdej firmy, jednak wysokie koszty związane z pozyskiwaniem klientów mogą być znaczącym wyzwaniem. Redukcja tych kosztów staje się zatem istotnym celem dla przedsiębiorców dążących do zrównoważonego wzrostu i zwiększenia rentowności swoich działań. Chcesz wiedzieć, jak ograniczyć wydatki na pozyskiwanie klientów? Sprawdź nasze strategie!
Skorzystaj z indywidualnych porad ekspertów
Chcesz zwiększyć wyniki swojej firmy? Skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów i poznaj pełnię możliwości Twojej strony.
Poznaj bezpłatne wskazówki od Widocznych zakresu:
- Pozycjonowania
- Kampanii Google Ads
- Optymalizacji UX
Koszt pozyskania klienta - co to jest?
Koszt pozyskania klienta (ang. Customer Acquisition Cost, CAC) to kluczowy wskaźnik biznesowy mierzący nakłady finansowe, jakie firma ponosi w celu zdobycia nowego klienta. W uproszczeniu, CAC to suma wszystkich wydatków związanych z marketingiem, sprzedażą i promocją, podzielona przez liczbę nowych klientów pozyskanych w określonym okresie. Jest to wskaźnik o istotnym znaczeniu, ponieważ pozwala przedsiębiorstwom ocenić efektywność swoich strategii pozyskiwania klientów. Im niższy koszt pozyskania klienta, tym korzystniejsza sytuacja finansowa firmy i większa jej zdolność do generowania zysków. Dlatego też redukcja CAC powinna być strategicznym celem dla wielu firm. Jakie wydatki obejmuje koszt pozyskania klienta? Są to m.in.:
- wydatki na reklamę internetową (pozycjonowanie strony, Google Ads, reklama w mediach społecznościowych), reklama tradycyjna),
- opłaty za narzędzia,
- wynagrodzenie zespołu,
- koszty kreatywne (np. współpraca z grafikami),
- koszty produkcji,
- koszty obsługi klienta.
Jak obliczyć koszt pozyskania klienta?
Aby obliczyć CAC, należy zsumować wszystkie koszty związane z działaniami marketingowymi i sprzedażowymi (włączając w to reklamy, personel, narzędzia, itp.) i podzielić tę sumę przez liczbę nowych klientów pozyskanych w danym okresie czasu. Wynik to średni koszt pozyskania jednego klienta.
Przykład:
Zakładamy, że w ciągu danego miesiąca firma wydała 10 000 złotych na marketing i sprzedaż, a w wyniku tych działań pozyskała 100 nowych klientów. Wzór obliczenia CAC wyglądałby następująco:
10000/100 = 100
W tym przypadku koszt pozyskania jednego klienta wynosi 100 złotych.
Warto zaznaczyć, że obliczanie CAC może być bardziej skomplikowane w rzeczywistych scenariuszach biznesowych, gdy uwzględniamy różne kanały marketingowe, różne kampanie i różne okresy czasu
Wzór na koszt pozyskania klienta przedstawiony na infografice
Koszt pozyskania klienta (CAC) a CPA
Wielokrotnie zdarza się, że pojęcia kosztu pozyskania klienta (CAC) i CPA są mylone. Sprawdźmy, czym się one różnią.
- CAC (koszt pozyskania klienta) - pojęcie to odnosi się do całkowitych kosztów, które firma ponosi, aby zdobyć nowego klienta. Obejmuje wydatki na marketing, sprzedaż, kampanie reklamowe, wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w proces pozyskiwania klientów oraz wszelkie inne koszty związane z aktywnościami mającymi na celu przyciągnięcie klientów.
- CPA (cost per action) - odnosi się do kosztów związanych z konkretną akcją lub działaniem, jakie użytkownik wykonuje po kliknięciu w reklamę lub interakcji z danym źródłem marketingowym. Ta akcja może obejmować np. zakup produktu, zapisanie się do newslettera lub pobranie pliku. CPA koncentruje się na kosztach pozyskania konkretnego, pojedynczego działania użytkownika, a nie na pozyskaniu klienta jako całości.
CAC jest bardziej kompleksowym wskaźnikiem, który uwzględnia wszystkie koszty związane z pozyskiwaniem klienta, począwszy od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem aż do momentu, kiedy ten staje się pełnoprawnym klientem. To szeroki wskaźnik, który mierzy ogólny koszt pozyskiwania klientów. Z kolei CPA jest bardziej skoncentrowany na konkretnej akcji lub konwersji, którą użytkownik podejmuje w odpowiedzi na reklamę lub działanie marketingowe. To węższy wskaźnik, który koncentruje się na kosztach osiągnięcia konkretnej reakcji od użytkownika. W związku z tym CAC jest używany do oceny ogólnych kosztów pozyskiwania klientów i efektywności strategii pozyskiwania klientów przez cały proces. CPA wykorzystuje się w kampaniach reklamowych, np. Google Ads czy Facebook Ads, w których gdzie skupia skupiamy się na kosztach uzyskania konkretnej interakcji, takiej jak kliknięcie w reklamę lub dokonanie zakupu online.
Jak obniżyć koszt pozyskania klienta? 9 skutecznych strategii
1. Poznaj swoją grupę docelową
Jak obniżyć koszt pozyskania klienta? Najpierw poznaj swoją grupę docelową i przekonaj się, jakie wartości cenią jej członkowie i na co zwracają uwagę w zakupach online. To bardzo ważne, ponieważ według badania HubSpot aż 66% klientów oczekuje, że firmy będą rozpoznawać ich potrzeby i preferencje (https://blog.hubspot.com/service/customer-experience-trends).
W tym celu:
- Przeprowadź szczegółowe badania rynku, aby dowiedzieć się, kto są Twoi potencjalni klienci, jakie są ich potrzeby, preferencje i problemy. Odkryj, jakie rozwiązania mogą zaspokoić te potrzeby.
- Przeanalizuj dane o swoich odbiorcach dostępne np. w Google Analytics 4 w sekcji Atrybuty użytkownika oraz w narzędziu Facebook Audience Insights.
- Stwórz persony kupujących, czyli fikcyjne profile Twoich idealnych klientów. Dzięki nim możesz lepiej zrozumieć, kim są Twoi potencjalni klienci, co ich motywuje do zakupów, jakie wyzwania mają przed sobą itp.
- Podziel swoją grupę docelową na różne segmenty na podstawie wspólnych cech i zachowań. To pozwoli Ci dostosować swoje komunikaty i oferty do konkretnych grup klientów.
- Zbadaj, jakie strategie marketingowe stosują Twoi konkurenci, aby przyciągnąć klientów. To może dostarczyć cennych wskazówek dotyczących tego, jakie grupy docelowe są najbardziej opłacalne.
- Aktywnie słuchaj swoich obecnych klientów. Pozyskaj od nich opinie, opinie i sugestie, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania.
- Twórz spersonalizowane komunikaty marketingowe, które są dostosowane do konkretnych grup docelowych. Osoby czujące, że mówisz do nich osobiście, są bardziej skłonne reagować.
Sprawdź także:
- Jak określić grupę docelową?
- Jak analizować grupę docelową w e-commerce?
- 8 strategii segmentacji odbiorców w e-commerce
Raport Atrybuty użytkownika w GA4
2. Zainwestuj w pozycjonowanie
Pozycjonowanie sklepu czy strony to jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do docelowych klientów i obniżenie kosztów ich pozyskania. Wszystko dlatego, że w przypadku marketingu organicznego, w przeciwieństwie do płatnych działań, nie ponosisz kosztu za kliknięcie linku. Co więcej, pozycjonowanie daje długofalowe efekty, a koszt pozyskania pojedynczego klienta maleje wraz z czasem inwestycji (w przeciwieństwie do kampanii Google Ads dla sklepów i stron, w przypadku których koszty raczej będą rosnąć ze względu na chęć zarobku przez Google).
3. Poprawnie skonfiguruj śledzenie konwersji
Nie będziesz w stanie obniżyć kosztu pozyskania klienta, jeśli nie będziesz właściwie śledził i analizował działań użytkowników na stronie. Dlatego też zadbaj o poprawne wdrożenie śledzenia konwersji w Google Analytics 4 i upewnij się, że narzędzie zbiera dane we właściwy sposób. W tym celu najlepiej sam wykonaj testowe zamówienie i po 24-48 godzinach sprawdź, czy zostało ono zarejestrowane. W GA4 skonfiguruj także zdarzenia konwersji oraz segmenty i ich parametry, by dokładnie wiedzieć, które elementy na stronie odpowiadają za pozyskiwanie klientów.
Raport Zdarzeń w GA4
4. Dopasuj treści do ścieżki zakupowej użytkownika
Odpowiednie treści, dopasowane do etapu na ścieżce zakupowej, na którym znajduje się użytkownik, mogą doprowadzić do pozyskania większej liczby klientów i w efekcie ograniczenia kosztów pozyskania klienta. Jak dopasować zawartość strony do konkretnych etapów na ścieżce zakupowej?
-
Etap świadomości - na tym etapie potencjalny klient dowiaduje się o Twojej firmie lub produkcie po raz pierwszy. Celem jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania. Możesz to osiągnąć poprzez:
- Artykuły i blogi na tematy związane z problemami lub potrzebami, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa. Skup się na dostarczaniu wartościowej i edukacyjnej treści, która rozwiązuje problemy lub odpowiada na pytania klientów.
- Infografiki ilustrujące istotne statystyki, fakty lub informacje związane z branżą lub problemami, które rozwiązuje Twój produkt.
- Poradniki i e-booki, które pomagają w zrozumieniu problemów i rozważeniu różnych rozwiązań. To może być pierwszy krok do pozyskania kontaktu klienta (np. poprzez formularz rejestracyjny).
- Webinary i prezentacje, na których eksperci dzielą się wiedzą związana z branżą lub produktami. To umożliwia bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami.
-
Etap rozważania - na tym etapie potencjalni klienci są bardziej zainteresowani Twoją ofertą i szukają rozwiązań spełniających ich potrzeby. Dla takich klientów realizuj:
- Przeglądy produktów/usług - twórz strony z dokładnymi opisami produktów lub usług, wraz z ich zaletami i korzyściami. Dodawaj recenzje i opinie klientów.
- Treści porównawcze, które pokazują, dlaczego Twój produkt lub usługa wyróżnia się na tle konkurencji. Możesz stosować tabele porównawcze lub infografiki.
- Case studies, które ilustrują, jak Twój produkt pomógł innym klientom rozwiązać problemy lub osiągnąć cele.
- Demonstracje produktu w postaci wideo lub interaktywnych prezentacji, które pokazują, jak działa Twój produkt lub jakie korzyści może przynieść klientowi.
-
Etap podejmowania decyzji - na tym etapie klient wybiera konrketną oferę, a Ty musisz go zachęcić do podjęcia współpracy właśnie z Twoją firmą. pomogą Ci w tym:
- Recenzje i opinie od zadowolonych klientów.
- Oferty promocyjne dla klientów, którzy dokonują zakupu w określonym czasie lub spełniają określone warunki.
- Łatwy dostęp do obsługi klienta, aby potencjalni klienci mogli uzyskać odpowiedzi na pytania i rozwiać wątpliwości przed zakupem.
- Opinie ekspertów w danej branży, którymi warto się podzielić, aby wzmocnić wiarygodność swojej oferty
-
Etap zakupu - na tym etapie klient realizuje zakup na Twojej stronie. By mu to ułatwić:
- Upewnij się, że proces zamawiania jest prosty i intuicyjny. Usuń wszelkie bariery, które mogą powstrzymać klienta przed dokonaniem zakupu.
- Po dokonaniu zakupu wyślij klientowi potwierdzenie zamówienia oraz podziękowanie za zakup. To dobry moment, aby jeszcze raz przypomnieć o korzyściach płynących z produktu lub
- Po zakupie dostarcz informacje na temat obsługi posprzedażnej, kontaktu z supportem czy procesu dostawy. Upewnij się, że klient czuje się wsparciem również po dokonaniu zakupu.
- Po kilku tygodniach od zakupu zachęcaj klientów do zostawienia recenzji lub opinii na temat produktu lub usługi. To może pomóc w budowaniu opinii o firmie i przyciąganiu kolejnych klientów.
- Zaproponuj klientowi zapisanie się do newslettera lub otrzymywania aktualizacji na temat nowości i promocji. To pozwoli utrzymać kontakt i zachęcić do kolejnych zakupów w przyszłości. Zaoferuj także dosßep do programu lojalnościowego.
Zobacz, czym jest customer journey i jak wspiera sprzedaż online.
5. Ogranicz liczbę porzuconych koszyków
Porzucenie koszyka, czyli sytuacja, w której użytkownik dodaje produkt do koszyka, ale ostatecznie nie realizuje transakcji, to jedna z największych bolączek w sprzedaży internetowej. Jeśli wydajesz duże kwoty na pozyskanie klienta, a następnie tracisz go na niemal ostatnim etapie, Twoje wydatki niebezpiecznie rosną. Co możesz zrobić, by ograniczyć liczbę porzuconych koszyków i jednocześnie obniżyć koszt pozyskania pojedynczego klienta?
- Upewnij się, że proces dokonywania zakupu jest prosty, przejrzysty i intuicyjny. Zbyt skomplikowany lub zbyt długi proces zakupowy może zniechęcać klientów.
- Zaoferuj szeroki katalog opcji płatności i dostawy.
- Zadbaj o przejrzystość informacji, zwłaszcza na temat kosztów i czasu dostawy. Nie ukrywaj kosztów - informuj o nich jasno, najlepiej już na stronie produktowej.
- Skróć i zoptymalizuj proces zakupowy - zaoferuj możliwość zakupu bez rejestracji czy logowania za pomocą gmaila i kont w mediach społecznościowych.
- Ułatw wypełnianie formularza, np. poprzez autouzupełnianie oraz ograniczenie potrzebnych danych tylko do tych niezbędnych.
- Wykorzystaj automatyczne wiadomości e-mailowe lub powiadomienia na stronie internetowej, które przypominają klientom o pozostawionych w koszyku produktach i zachęcają ich do dokończenia zakupu.
- Oferuj klientom promocje, rabaty lub darmową wysyłkę, aby zachęcić ich do sfinalizowania zakupu. Możesz także ograniczyć czas trwania oferty, aby skłonić do szybszej decyzji.
- Publikuj opinie i recenzje innych klientów, które mogą pomóc w budowaniu zaufania i przekonaniu klientów do zakupu.
- Udostępnij narzędzia do wsparcia online, takie jak czat na żywo lub linia telefoniczna do obsługi klienta, dzięki czemu klienci mogą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania w czasie rzeczywistym.
Zobacz także:
- Jak wykorzystać remarketing na porzucone koszyki?
- 16 strategii ratowania porzuconych koszyków w sklepie internetowym
- 14 błędów na stronie koszyka zakupowego, przez które tracisz klientów
6. Skorzystaj ze wsparcia sztucznej inteligencji (AI)
Sztuczna inteligencja sama w sobie nie obniży kosztu pozyskania klienta, ale może ograniczyć Twój czas i wydatki na powtarzalne działania. W jakich obszarach możesz zastosować AI oraz machine learning uczenie maszynowe) w celu automatyzacji marketingu i sprzedaży?
- Obsługa klienta - rozważ wdrożenie chatbota, który będzie odpowiadać na powtarzalne zapytania klientów oraz oferować wsparcie poza godzinami pracy biura. Zadbaj także o personalizację przekazu na podstawie historii zakupowej klientów.
- Content marketing - dzięki narzędziom AI, takim jak ChatGPT, tworzenie treści będzie tańsza, co w konsekwencji obniży także koszt pozyskiwania klientów.
- Targetowanie reklam - AI może pomóc w lepszym docieraniu do potencjalnych klientów poprzez analizę danych demograficznych, geolokalizacji i zachowań online. Dzięki temu można zoptymalizować kampanie reklamowe, osiągając bardziej odpowiednią grupę docelową i minimalizując marnowanie budżetu na reklamę.
- Automatyzacja działań marketingowych - może obejmować wysyłanie e-maili, planowanie treści na mediach społecznościowych, zarządzanie kampaniami reklamowymi czy przeprowadzanie analiz. To pozwala zaoszczędzić czas i zasoby, a także uniknąć błędów ludzkich.
- Analiza danych - AI jest wykorzystywana do analizy dużych zbiorów danych, co pozwala na identyfikację trendów, wzorców i predykcję zachowań klientów. Dzięki temu możesz szybko reagować na zmiany i dostosować strategię marketingową. Lepsza oferta może oznaczać pozyskanie większej liczby klientów, co sprawia, że automatycznie koszt pozyskania pojedynczego klienta spada.
Sprawdź koniecznie:
- Jak wykorzystać chatboty na stronie internetowej?
- Kompleksowy przewodnik po AI marketingu
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki AI?
- Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w e-commerce?
Chatbot marki InPost w aplikacji Messenger
7. Popraw wartość życiową klienta (CLV)
CLV (Customer Lifetime Value) to miara, która określa łączną wartość, jaką klient przynosi firmie w ciągu całego swojego cyklu życia jako klient. W praktyce im częściej użytkownik będzie wracał do Twojego sklepu lub marki i robił zakupy, tym niższy koszt pozyskania klienta. Pamiętaj, że dużo łatwiej i taniej zachęcisz klienta do ponownej współpracy z Twoją firmą niż pozyskasz nowego klienta. Dlatego, chcąc obniżyć koszty pozyskiwania klientów, powinieneś skupić się także na budowaniu zaufania i lojalności tych już pozyskanych. Jak to zrobić?
- Zadbaj o wdrożenie programów lojalnościowych i polecających - oferuj punkty wymienne na rabaty w zamian za zakupy czy polecanie sklepu nowym klientom.
- Zadbaj o wysoką jakość produktów oraz obsługi klienta - to przyciąga użytkowników.
- Twórz specjalne oferty dla stałych klientów, np. z dostępem do przedsprzedaży, specjalnych rabatów itp.
- Przygotuj kampanię e-mail marketingu, w której będziesz oferował specjalne treści. W zamian za zapis daj coś w zamian, np. e-book niedostępny nigdzie indziej.
- Twórz treści zorientowane na klienta - umieść klienta w centrum uwagi, prezentuj mu korzyści i pokazuj, jak Twój produkt może mu pomóc.
- Twórz oferty sezonowe i świąteczne oraz organizuj wyprzedaże. Bierz udział w akcjach jak Dzień Darmowej Dostawy, Black Friday czy Blue Monday.
- Przygotuj akcje rabatowe dla stałych klientów.
Sprawdź 18 łatwych sposobów, by zwiększyć wartość życiową klienta
Jak obliczyć wartość życiową klienta?
8. Zainwestuj w remarketing
Jak obniżyć koszty pozyskania klienta? Zainwestuj w remarketing. To sprawdzona taktyka, która pozwala zachęcić do transakcji użytkowników, którzy już wcześniej weszli w interakcję z Twoją marką. Dzięki temu, że dociera do odbiorców już wstępnie zaznajomionych z Twoim produktem czy ofertą, jest tańsza i relatywnie skuteczna. Jak wykorzystać remarketing, by obniżyć koszty pozyskiwania klientów?
- Stosuj spersonalizowany przekaz remarketingowy, wykorzystując remarketing dynamiczny.
- Wykorzystaj remarketing Google Ads, remarketing e-mailowy, a także retargeting na Facebooku.
- Retargetuj nie tylko nowych, ale także dotychczasowych klientów. Przypomnij im na przykład o produktach, które zamówili kilka miesięcy temu, a które powinny się właśnie kończyć.
Klientom, którzy robili już u Ciebie zakupy, zaproponuj w ramach retargetingu inne, powiązane produkty. - By wzmocnić przekaz, zaproponuj rabat na zakupy lub darmową dostawę.
Sprawdź także:
- Czym różnią się remarketing i retargeting?
- 40 statystyk o remarketingu
- 12 skutecznych sposobów, dzięki którym zwiększysz sprzedaż w remarketingu
- Jak realizować lepsze kampanie remarketingowe?
- Jak wykorzystać remarketing dla sklepu w 2023?
Przykład działania remarketingu dynamicznego
9. Optymalizuj swoje strony docelowe
Oczywistym jest, że dla każdej kampanii czy usługi powinieneś mieć specjalną stronę docelową (landing page), która w kompleksowy sposób poinformuje klienta, co ma mu do zaoferowania. Jednak samo posiadanie stron docelowych nie gwarantuje, że pozyskasz wielu klientów i obniżysz koszt pozyskania klienta. Co możesz zrobić, by za pomocą stron docelowych zredukować wydatki na pozyskiwanie odbiorców?
- Zadbaj o szybki czas ładowania stron na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.
- Wyeliminuj błędy w zakresie optymalizacji mobilnej (np. zbyt małe czcionki, zbyt małe odstępy pomiędzy elementami klikalnymi itp.).
- Upewnij się, że nawigacja w witrynie jest intuicyjna. Na stronach docelowych usuń główną nawigację, by nie rozpraszać użytkownika.
- Umieść wyraźne i kuszące przyciski CTA na swoich stronach docelowych. CTA powinny zachęcać do podjęcia określonego działania, takiego jak "Zamów teraz", "Zapisz się na newsletter" lub "Skontaktuj się z nami".
- Przeprowadzaj testy A/B, aby sprawdzić, które wersje stron docelowych lub przycisków CTA generują wyższe wskaźniki konwersji. Testuj różne elementy, takie jak nagłówki, treść, kolory przycisków i układ strony.
- Powiąż treść strony docelowej z treścią oferty, która do niej prowadzi, np. treścią reklamy Google Ads.
- Jeśli korzystasz z formularzy kontaktowych lub rejestracyjnych, upewnij się, że są one proste i szybkie do wypełnienia. Długie formularze mogą odstraszać potencjalnych klientów.
- Dostosuj treści na swoich stronach docelowych do potrzeb i zainteresowań odwiedzających. Spersonalizowane treści mogą zwiększyć zaangażowanie i skuteczność kampanii.
Jak obniżyć koszt pozyskania klienta? Podsumowanie
Pozyskiwanie klientów jest kluczowym elementem strategii biznesowej każdej firmy, ale wysokie koszty związane z tym procesem mogą stanowić wyzwanie. Redukcja kosztów pozyskania klienta (CAC) jest istotna dla zrównoważonego wzrostu i zwiększenia rentowności działalności. Zastosowanie naszych wskazówek sprawi, że wydatki na pozyskiwanie klientów będą stopniowo maleć. Pamiętaj, że nie jesteś w stanie ich ograniczyć w 100%l, ale możesz zrobić wiele, by zwiększyć zwrot z inwestycji.
Koszt pozyskania klienta (CAC) to wskaźnik biznesowy, który mierzy nakłady finansowe, jakie firma ponosi w celu zdobycia nowego klienta. Jest obliczany poprzez podzielenie sumy wszystkich wydatków związanych z marketingiem, sprzedażą i promocją przez liczbę nowych klientów pozyskanych w określonym okresie czasu. Jest to kluczowy wskaźnik, który pozwala ocenić efektywność strategii pozyskiwania klientów. Aby obliczyć koszt pozyskania klienta (CAC), należy zsumować wszystkie koszty związane z działaniami marketingowymi i sprzedażowymi, takie jak reklama, personel, narzędzia, itp., a następnie podzielić tę sumę przez liczbę nowych klientów pozyskanych w danym okresie czasu. Wynik to średni koszt pozyskania jednego klienta. Przykładowo, jeśli firma wydała 10 000 złotych na marketing i sprzedaż, a pozyskała 100 nowych klientów, CAC wynosi 100 złotych. Obniżanie kosztu pozyskania klienta jest istotne dla firm, ponieważ pozwala poprawić rentowność działań biznesowych. Im niższy koszt pozyskania klienta, tym większa zdolność firmy do generowania zysków. Redukcja CAC może pomóc przedsiębiorcom osiągnąć zrównoważony wzrost i zwiększyć efektywność strategii pozyskiwania klientów, co wpływa korzystnie na sytuację finansową firmy.
Poznaj historie sukcesu naszych klientów
Clutch.co to jedna z najbardziej wiarygodnych platform z opiniami na świecie! Jesteśmy jedną z najlepiej i najczęściej ocenianych agencji marketingu internetowego w Polsce na największych platformach do ocen: Google i Clutch.co. Zobacz, nasze oceny i przekonaj się, że warto z nami współpracować. Ponad 570 pozytywnych opinii w Google i 80 opinii na Clutch.co